prowadzenie bloga firmowego

Na prowadzenie bloga firmowego decydują się zarówno przedsiębiorstwa działające w modelu B2C jaki i B2B. Strona firmowa, na której nie ma bloga, nie wykorzystuje pełnego potencjału treści zwłaszcza, że content jest jednym z czynników rankingowych Google. Blogowanie ma jednak swoje zasady. Żeby było skuteczne i opłacalne, a co za tym idzie, realizowało cele firmy, należy przestrzegać kilku zasad.

Zalety bloga firmowego

Zacznijmy od tego, co właściwe daje prowadzenie bloga firmowego. Artykuły dłuższe, niż 3000 tysiące słów uzyskują trzy razy większy ruch, a do tego dochodzą linki zwrotne i udostępnienia (dane SEMrush z 2019 r. ze strony HubSpot). Jednak wpisy na blogu to nie tylko teksty (klasyczne posty), ale także grafiki, infografiki czy filmy. Mogą mieć charakter informacyjny (np. relacja z ważnego dla firmy wydarzenia), ekspercki (wysokiej jakości artykuły przygotowywane przez specjalistów), poradnikowy (np. wyjaśniający działanie produktu).

Wśród głównych korzyści prowadzenia bloga firmowego są:

  • pozycjonowanie – umieszczanie fraz z długiego ogona (frazy składają się z więcej, niż dwóch słów) poprawia widoczność w Google i przyciąga użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą,
  • linki – użytkownicy przekazują dalej wartościowe i interesujące treści, natomiast my mamy okazję do zamieszczenia w postach linków z innych podstron,
  • wizerunek – firma jest postrzegana jako ekspert w branży, który dzieli się swoją wiedzą i pomaga rozwiązywać problemy,
  • sprzedaż i konwersja – wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania generują ruch na stronie i zwiększają zainteresowanie firmą, co przekłada się na działanie, np. zakup, zapisanie się do newslettera, pytanie o ofertę.
  • świadomość marki – klientów do firmy przyciąga wartościowy przekaz i historia opowiadana przez markę.

Prowadzenie bloga firmowego – jak to robić?

Treść na blogu ma angażować czytelnika. Dlatego wpis powinien mieć schemat, którego elementami są: chwytliwy tytuł, przykuwające uwagę cover photo, wprowadzenie, główna treść zawierająca najistotniejsze informacje, treści powiązane (np. zdjęcia produktów linkujących do sklepu). Czytelnicy mogą komentować wpisy, dzięki czemu poznamy ich zdanie i zbudujemy społeczność.

Do zasad blogowania na stronie firmowej możemy zaliczyć także regularność – stali bywalcy strony wręcz oczekują pojawiania się nowych wpisów o tych samych porach. Jeśli sprzedajesz, zwróć uwagę na tematy treści – powinny nawiązywać do asortymentu. Nie przesadzaj ze słowami kluczowymi. Owszem dla SEO mają ogromne znaczenie, ale to nie boty czytają Twoje teksty. Treści powinny być oryginalne i zaprezentowane w przyjaznej dla oka formie – z pogrubieniami, wypunktowaniami, nagłówkami, grafiką. Pamiętaj o CTA, bo być może czytelnik zechce nawiązać kontakt z firmą.

O czym pisać na blogu?

Treści na blogu firmowym tworzymy dla osób, które już naszymi klientami, albo staną się nimi w niedługim czasie, a trafiły na stronę np. przez Google. Zanim wybierzemy temat lub opracujemy strategię tworzenia treści, musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, jak chociażby:

  • Do kogo piszemy, kim są nasi klienci?
  • Jaki jest cel pisania na blogu?
  • Czego oczekuje użytkownik/jaki problem rozwiąże dzięki treści?

Blog firmowy w różnych branżach ma nieco inny charakter, inne będą więc potrzeby czytelników. Przykładowo, jeśli firma produkuje i sprzedaje meble, to osoba trafiająca na stronę poszukuje inspiracji, ale też informacji o konkretnych modelach produktów i ich zastosowaniu w pomieszczeniu. Z kolei od sprzedawcy innowacyjnych produktów, użytkownicy mogą oczekiwać nowinek o technologiach.

Jeśli wiemy, do kogo piszemy i co chcemy przez to osiągnąć, ale nie mamy pomysłów na konkretne tematy, z pomocą przychodzą narzędzia. Autouzupełnianie Google pokaże popularne w wyszukiwarce frazy, dzięki planerowi słów kluczowych Google Ads zobaczymy najczęściej wyszukiwane słowa, a AnswerThePublic wygeneruje frazy i pytania na podstawie danych autouzupełniania z wyszukiwarek. Na rynku jest wiele rozwiązań, które umożliwiają także monitorowanie skuteczności słów kluczowych czy tworzenie treści zgodnych z SEO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here