E-commerce - jak zdobyć zaufanie klientów

Jeśli planujesz wejść w branżę e-commerce, powinieneś wiedzieć, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces w prowadzeniu biznesu będzie zaufanie klientów do Twojego e-sklepu. Aby je zdobyć, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach…

Nie wystarczy, że zaopatrzysz sklep w super towar i opatrzysz go atrakcyjną dla kupującego ceną. Realne korzyści z prowadzenia biznesu odczujesz dopiero wtedy, gdy uda Ci się przyciągnąć klientów do sklepu internetowego i sprawić, by obdarzyli Cię zaufaniem. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na to, że powrócą do Ciebie w przyszłości i polecą Twój sklep internetowy kolejnym klientom. Budowanie zaufania klientów do sklepu internetowego wydaje się więc kluczowe.

Zacznij od przyciągnięcia kupujących

Jednak aby zbudować zaufanie klientów, najpierw musisz przyciągnąć kupujących do sklepu. Jak to zrobić? Pewnie słyszałeś już o czymś takim jak pozycjonowanie stron internetowych. To działania, które mają na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarce internetowej na zadane przez internautę zapytanie. W taki sposób klienci sklepów internetowych wyszukują interesujących ich towarów. Po wyświetleniach na konkretne zapytanie trafiają na strony sklepów z produktami. Przeglądając wyniki wyszukiwania, zazwyczaj ograniczają się jednak do jednej, najwyżej dwóch stron. Jeśli więc Twój sklep internetowy pojawi się na dalszych pozycjach i nie wyświetli przez to na jednej z dwóch pierwszych stron, Twoje szanse na dotarcie do klienta będą słabe. Im lepsze efekty pozycjonowania, tym wyższe pozycje w wyszukiwarce na wpisywane przez internautów frazy, a tym samym większa szansa na sprzedaż.

Wyróżnić się na tle konkurencji

Powinieneś wiedzieć, że w branży e-commerce istnieje bardzo duża konkurencja. Nowe sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu, a każdy z nich próbuje znaleźć swoje własne miejsce pośród wielu innych małych i dużych sprzedawców. To, jak się okazuje, wcale nie jest takie łatwe. Aby zaistnieć w branży e-commerce, warto wyróżnić sklep internetowy pośród wielu innych. Jak to zrobić? To może być darmowa przesyłka, unikalny produkt, porady online dla klientów itd. Sposobów może być wiele, a każdy sprzedawca musi znaleźć swój własny.

Pisz do klientów

Zaufanie klientów do e-sklepu można zbudować poprzez pisanie bloga. Musisz pamiętać, że nie każdy klient od razu wie, jaki produkt chce kupić. Jeśli sprzedajesz elektronikę, sprzęt AGD, a nawet odzież na blogu możesz zamieszczać wpisy poradnikowe. Artykuły powinny odpowiadać na trapiące potencjalnych klientów pytania i wątpliwości. Dobrze prowadzony blog zadziała na Twoją korzyść na dwa sposoby. Po pierwsze pomoże w wypozycjonowaniu strony w wyszukiwarce internetowej, po drugie pomoże w zbudowaniu wizerunku eksperta autora artykułów.

Zadbaj o właściwe opakowanie

Na tym jednak nie koniec. Zaufanie klientów buduje się również poprzez bezpieczne przesyłanie sprzedawanych produktów do miejsca docelowego. Dlatego kolejną istotną kwestią dla sprzedawcy internetowego jest właściwa dbałość o zabezpieczenie produktów na czas transportu. Warto przy tym pamiętać, że za uszkodzenia przedmiotu w trakcie transportu w większości przypadków będzie odpowiadał sprzedawca, a nie kupujący. Kluczową sprawą jest więc wybór właściwego opakowania, czyli takiego, które będzie dostosowane do konkretnego przedmiotu (jego gabarytów, kształtu oraz podatności na ewentualne uszkodzenia). Na szczęście na rynku mamy szeroki wybór artykułów do pakowania, a mianowicie: kartonów tekturowych, folii bąbelkowej, folii stretch, taśm pakowych, poduszek powietrznych, kopert bąbelkowych i wypełniaczy do paczek. Wszystkie wyżej wymienione znajdziesz na stronie opakowania z E-hurtownia-opakowan.pl.

Sklep przyjazny użytkownikom

O czym jeszcze warto pamiętać? Musisz wiedzieć, że wygląd i układ strony Twojego e-sklepu nie może być przypadkowy. Od tego, jak go zaplanujesz, zależy bardzo wiele. Internauci przyzwyczajeni do tego, że koszyk oraz wyszukiwarka towarów lokalizowane są zazwyczaj w prawym górnym rogu, będą ich szukać właśnie w tym miejscu. Ważna jest też kolorystyka strony, grafika (jej wygląd oraz rozmiar), a także szybkość wczytywania się strony. Właściwa nawigacja po sklepie i przyjazny układ, łatwość w znalezieniu konkretnych produktów oraz możliwość korzystania z filtrów – wszystko to ułatwia poruszanie się po sklepie i czyni go bardziej przyjaznym dla użytkowników.

Jak widzisz, na zbudowanie zaufania klientów do sklepu internetowego składa się wiele czynników. Pamiętając o nich, możesz osiągnąć sukces w branży, nawet jeśli dopiero zaczynasz stawiać w niej pierwsze kroki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here