Jeżeli chcesz wystartować z jakąkolwiek formą działalności, zawsze zmuszony jesteś do tego, aby jakoś się odznaczyć na tle silnej konkurencji rynkowej. Jest to niesamowicie ważne, bowiem dzięki temu staniesz się indywidualny, unikatowy, niepowtarzalny. I takie właśnie możliwości i cechy uzyskujesz w momencie, kiedy budujesz swoją własną, osobistą markę.

Pod pojęciem marki rozumie się jakąś określoną ideę, swego rodzaju niespotykaną koncepcję, która jest nietuzinkowa i jedyna w swoim rodzaju, kojarząca się tylko i wyłącznie z produktami czy usługami przez Ciebie konkretnie oferowanymi. To nic innego jak sposób na dotarcie do klientów będących potencjalną grupą odbiorców Twej oferty, a także uzyskanie w jej oczach dobrze reputacji oraz wiarygodności. Marka staje się zatem sposobem na sukces, a bez niej nie ma sposobności zaistnieć w dobie tak silnej, rynkowej konkurencji. To klucz do większych zysków poprzez stworzenie sobie przywiązanych do danej marki, grupy lojalnych Klientów.

Jak zbudować markę?

Ogólnie rzecz biorąc konstruowanie marki nie jest łatwe, a to z pewnością z tego względu, że na chwilę obecna na rynku jest już chyba wszystko, co możliwe. Tym samy trudno jest przemówić do danej grupy odbiorców w inny sposób niż ktoś, kto już w danej branży zaistniał. Niemniej jednak, warto wysilić się i wykazać w tej kwestii swego rodzaju kreatywnością. Myśl, że dzięki temu będziesz mógł generować znaczącą część sprzedaży Twych usług czy wyrobów, a to przecież jest najważniejsze, bo przesądza o Twym zysku.

Podstawą należytego budowania dobrej, solidnej marki jest przede wszystkim dobór odpowiedniego logotypu. Logo ma się rzucać w oczy, a jeśli Ty jesteś pomysłowy i wpadniesz na coś niepowtarzalnego, z pewnością zostaniesz o wiele bardziej doceniony przez Twoją grupę targetową. Nie ma sensu w tym przypadku odstawianie fuszerki, aby ciąć koszty i korzystanie z gotowych wzorów, szablonów oklepanych czy samodzielna zabawa z grafiką. Zleć wykonanie profesjonalnego logotypu zespołowi grafików, którzy mają w tym kierunku doświadczenie i się na tym znają. Jeżeli nazwa firmy jest trudna do zapamiętania, albo nie polskojęzyczna, tym bardziej logo powinno przyciągać i zachęcać.

Nie zapominaj także o zadbaniu o Twych klientów. Niech czują się dopieszczeni, a jak? Musisz opracować kompleksową i skrupulatną listę danych kontaktowych i na tej podstawie troszczyć się o nich, rozsyłając na przykład życzenia urodzinowe, mając podane w formularzu przez nich wypełnianym informacje takie jak data ich urodzenia. Możesz także składać im życzenia okolicznościowe – na przykład na święta, a w szczególnych momentach konstruować dla nich indywidualne oferty w postaci rabatowych usług czy gratisowych wyrobów – na imieniny, przy złożeniu zamówienia w okresie wyprzedaży czy innym wybranym przez Ciebie terminie. Podobną formą dbałości o swój pozytywny wizerunek jest spersonalizowanie poczty głosowej – na pewno klientowi będzie milej, gdy przywita go komunikat bardziej personalny niż oficjalna, wszędzie występująca już formułka.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here