Czym są citilighty? Reklama zewnętrzna

0
1958

Citilighty to jedna z postaci reklamy outdoorowej w formie oświetlanej tablicy z plakatem. Ich najpopularniejsze wymiary to 120×80. Odbiorcami takiej reklamy są wszyscy uczestnicy ruchu drogowego, na czele z pieszymi, którzy mijają je w najbliższej odległości, przez rowerzystów, użytkowników komunikacji miejskiej (w jej wszystkich środkach) po kierowców.

Citilighty to jedna z postaci reklamy outdoorowej w formie oświetlanej tablicy z plakatem. Ich najpopularniejsze wymiary to 120×80. Odbiorcami takiej reklamy są wszyscy uczestnicy ruchu drogowego, na czele z pieszymi, którzy mijają je w najbliższej odległości, przez rowerzystów, użytkowników komunikacji miejskiej (w jej wszystkich środkach) po kierowców.

Budowa citilightów

Do budowy citilightów wykorzystuje się lekkie profile aluminiowe, z których powstaje zamykana na klucz rama. Przezroczysta tafla to najczęściej szkło hartowane, pleksi lub poliwęglan, natomiast sama reklama nadrukowana jest na papier o minimalnej gramaturze 150g/m2, który zapewnia odpowiednie rozproszenie światła. Samo podświetlenie jest montowane z tyłu, wykonane przy użyciu diod LED lub świetlówki.

Plakaty montowane w citilightach są drukowane solwentowo, ponieważ taka metoda zapewnia znaczny kontrast i ostrość barw, co sprzyja przykuwaniu uwagi. Całość opiera się na gruntownie przemyślanym projekcie eksponującym logo reklamowanej marki. Ze względu na stosunkowo niewielką powierzchnię w tego typu reklamach używa się symboli.

Citylighty reklamowe

Wykorzystanie w przestrzeni miejskiej

Reklama w citilightach eksponowana jest do miesiąca czasu, co sprawia, że obserwatorom nie zdąży się znudzić, a jednocześnie odpowiednio mocno zapada w pamięć. Montuje się je przede wszystkim tam, gdzie występuje wzmożony ruch pieszych. Częstokroć są to dworce, pasaże, przystanki autobusowe i tramwajowe, stacje metra, deptaki, skupiska lokali gastronomicznych, ściany tuneli, budynków i przejść podziemnych oraz kładki.

Citilighty mogą stanowić reklamę same w sobie, często jednak wykorzystuje się je jako przedłużenie, rozszerzenie kampanii w mediach (telewizja, radio, internet). Ich przekaz kierowany jest do odbiorcy masowego, ale ze względu na formę plakatu traktuje się go także jako realny wpływ na miejską estetykę.

Ze względu na kompaktowe wymiary świetnie sprawdzają się w ciasnych centrach dużych miast. Koszt ich wytworzenia oraz samej reklamy jest stosunkowo niewielki, co warunkuje ich wciąż rosnącą popularność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here