Dobra reklama to klucz do sukcesu. Jak przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z oferty, zwłaszcza, gdy na rynku jest spora konkurencja? Co powinna zawierać dobra oferta handlowa, by skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy?

Oferty handlowe zazwyczaj są bardzo podobne, w związku z czym osoba spotykająca się z tego typu przekazem ma spory dylemat, na którą opcję warto się zdecydować, by była najkorzystniejsza. Niestety reklamodawcy często popełniają ten sam błąd, który polega na tym, że forma i sposób przedstawienia oferty jest atrakcyjny wizualnie, jednak nie zawiera żadnych konkretów, które od razu przekonałyby potencjalnego klienta do skorzystania z niej. Co zatem zrobić, by pozyskać jak największa ilość klientów?

Jak napisać atrakcyjną ofertę handlową?

Przede wszystkim stwórz atrakcyjną ofertę. Jest to bez wątpienia oczywiste, jednak nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać. Obecnie na rynku jest spora konkurencja w każdej dziedzinie. Jeśli zatem chcemy przebić się przez natłok innych, podobnych ofert, musimy stworzyć przekaz, który nie tylko zwróci uwagę odbiorcy, ale przede wszystkim nakłoni do szybkiego działania, jakim będzie zakup produktu, czy skorzystanie z oferty, którą proponujemy. Komunikaty uwzględnione w przekazie powinny być proste i kierowane bezpośrednio do odbiorcy, najlepiej bezpośrednio, by potencjalny klient miał wrażenie, że oferta była przygotowana z myślą o nim.

Reklama powinna być konkretna, jednak nie zapominaj o tym, by także uwzględniała emocje. Przekaz z emocjami będzie dużo lepiej odbierany niż suche konkrety. Poza tym za sprawą emocji buduje się pewnego rodzaju kontakt i więź z odbiorcą- tego rodzaju przekaz zostanie lepiej zapamiętany niż oferta oparta wyłącznie na konkretnych informacjach.

Przedstaw ofertę w taki sposób, by odbiorca miał wrażenie, że musi zdecydować się od razu, gdyż może ominąć go okazja. Jeśli klient będzie miał zbyt dużo czasu do namysłu z pewnością zrezygnuje z naszej oferty lub zacznie zastanawiać się nad tym, co proponuje konkurencja. Przygotowując ofertę promocyjną, koniecznie uwzględnij ostateczny termin do kiedy trwa promocja- to dodatkowo zmobilizuje odbiorców do działania. Określając konkretny termin pomagasz klientowi określić, czego faktycznie chce.

Przedstawiając ofertę staraj się także budować dramaturgię- to nie tylko stworzy w klientach napięcie, potęgując ciekawość, ale także sprawi, że w oczach odbiorców oferta będzie bardziej korzystna. W przypadku reklam internetowych, jak chociażby mailingu, dobrym rozwiązaniem jest sformułowanie chwytliwego, zachęcającego i intrygującego tytułu, jak chociażby „zostały 24h”/ „to ostatnia szansa”- w tego typu nagłówki odbiorcy chętniej klikają niż w klasyczny przekaz.

Tworząc ofertę handlową nie zapominaj o odpowiednim dopasowaniu przekazu do grona odbiorców. Informacje powinny być rzeczowe, jednak przede wszystkim muszą być jasne i w pełni zrozumiałe dla potencjalnego klienta. Ważne jest także, by komunikat nie był wyłącznie oficjalnym przedstawieniem oferty, ale także, by miał element humorystyczny lub nacechowany emocjami- dzięki temu klienci chętniej zapoznają się z ofertą, zapamiętując ją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here