Zgodnie z wynikami badań specjalistów, jeżeli ktoś chce przyciągnąć określone grono użytkowników do danej strony internetowej, czy też zachęcić konsumentów do skorzystania z danej oferty zakupu produktów bądź usług, niestety ma na to jedynie dziesięć sekund. Dlaczego tak mało? Otóż spece od marketingu interaktywnego są zdania, że po takim czasie użytkownik Internetu po prostu przechodzi z jednej informacji do drugiej, lawiruje między portalami i serwisami. 90 procent odwiedzających określoną witrynę, po upływie owych 10 sekund wychodzi, kiedy nie przeczyta w samym już rzucającym się w oczy nagłówku tego, co go interesuje. Dlatego też tak ważne jest umiejętne, skrzętne i pomysłowe oraz zwarte przygotowywanie nagłówków.
Właściwie wymyślony nagłówek umieszczony na Twojej stronie www, która ma stanowić swego rodzaju wirtualną wizytówkę Twojej firmy, produktów czy też działalności i usług, jakie w ramach swej atrakcyjnej oferty proponujesz, potrafi w znaczącym stopniu generować zainteresowanie tym, co masz. Może także zatem w realny sposób wpływać na sprzedaż, a co za tym idzie kształtuje Twój ostateczny zysk. I w tym wypadku musisz wiedzieć, że istotne jest nie lanie wody, ale wykazanie się oryginalnością, niepowtarzalnością. Zanim jednak wybierzesz jakikolwiek nagłówek, postaw na wypunktowanie szczegółowo rozmaitych opisów, na które wpadniesz. Spośród takich kilku czy kilkunastu haseł możesz wtedy wybrać to, co najważniejsze, co brzmi najlepiej czy najbardziej Ci przypadło do gustu bądź Twoim zdaniem najbardziej spodoba się czytelnikom. Optymalnie z tymi nagłówkami przespać się noc, czy dwie, aby zweryfikować czy idee, na które wpadłeś są dobre w Twoim uznaniu także z perspektywy czasu.
Ponadto w niektórych przypadkach, gdy kluczowa jest dla Ciebie dana suma pieniężna należna za produkt czy usługę, możesz zastosować element ceny właśnie w nagłówku. Nie zdradzaj jednak od razu, co ile kosztuje, bo zawęzisz grono swych użytkowników tylko do tych, którym podana przez Ciebie stawka cenowa odpowiada. Dużo lepszym trikiem marketingowym okazuje się postawienie na hasła w stylu satysfakcja gwarantowana, inwestycja na lata, to się opłaca, więcej zyskasz niż wydajesz itd.
Jeżeli natomiast jesteś autorem przykładowo e-booka i chcesz pozyskać na niego chętnych zainteresowanych, również powinieneś wysilić się po to, aby przekonać potencjalnego użytkownika, iż akurat z serii rozlicznych typów serwisów www czy innych e-książek powinien wejść na Twój konkretnie. W tym celu warto jest wyszczególnić Twej grupie targetowej konkrety – co będzie mieć z tego, że wejdzie na Twoją stronę www. Możesz wcielić się w rolę eksperta i uwzględnić to już w samym nagłówku, tytułując go – porady eksperta w zakresie, kompendium wiedzy, specjalista radzi, fachowiec komentuje itd. Możliwości w tym zakresie jest cała masa. Jeżeli ekspert poleca tak czy siak, ludzie szukający profesjonalnych wskazówek czy rzetelnych wiadomości, z pewnością się skuszą prędzej.