Zwiększanie zasięgów twórców muzycznych

0
19

Popularność utworów muzycznych ma aktualnie bardzo krótki żywot. Tym większe wyzwania stoją przed twórcami niezależnie od tego, w jakich gatunkach muzycznych się poruszają. Priorytetem dla każdego solisty lub zespołu muzycznego jest to, aby regularnie publikować swój dorobek w przestrzeni online. Trzeba jednak również wiedzieć, jak znaleźć się na playlistach Spotify lub innych najbardziej cenionych serwisów streamingowych. To tam przecież głównie współcześnie zaglądają fani muzyki, jeżeli poszukują swoich wybranych utworów lub chcą dotrzeć do nieznanych, ale ciekawych twórców.

Miejsca najczęściej odwiedzane przez fanów muzyki

Aby zaplanować skuteczną kampanię marketingową, trzeba zrozumieć, w jaki sposób rozumują osoby, które starają się dotrzeć do ulubionych utworów muzycznych. Chodzi więc o to, aby wczuć się niejako w rolę fana. Twórczość artysty nigdzie niezauważona pozostaje bardzo często nieodkryta i to bez względu na wartość artystyczną albumu lub utworu. Dlatego tak ważne jest korzystanie z odpowiednich kanałów dystrybucyjnych. Obecnie każdy wie, że zarabianie na muzyce głównie opiera się na jak największej obecności w bardzo różnych serwisach streamingowych. Do najbardziej popularnych należy na pewno Spotify, ale także YouTube, Tidal i Amazon.

Tu właśnie do gry wkracza Independent Digital, czyli jeden z największych agregatorów muzycznych. Nawiązanie współpracy z ID to gwarancja, że artysta będzie zauważony w Spotify. Wystarczy przypomnieć, że to właśnie w tym serwisie każdego dnia pojawia się 40 tys. utworów! Punktem wyjścia jest właśnie obecność na playlistach. To jednak nie koniec starań o lepszą promocję, ponieważ trzeba także informować o trafieniu na playlistę. Wykorzystuje się do tego celu portale społecznościowe, newslettery i strony www.

Independent Digital edukuje, jak sprzedawać muzykę w sieci

Temat sprzedaży muzyki w przestrzeni internetowej jest bardzo rozległy. Independent Digital starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom twórców, którzy chcą się promować, a także wszystkich osób, które interesują się tematem, oferuje wszechstronne opracowanie tego tematu w postaci podręcznika. Dzięki temu teraz każdy może się zorientować, jak znaleźć się na playlistach Spotify, a także, jak rozpocząć współpracę z ID. Poza tym trzeba pamiętać, że promocja muzyki nigdy nie jest procesem zamkniętym. O popularność swoich utworów trzeba dbać stale. Dobrze też korzystać z opinii ekspertów, których również znajdziemy w Independent Digital.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here