Moda do biura – psychologia ubioru

0
2313

Twój ubiór pokazuje, kim naprawdę jesteś. To, jak wyglądasz na co dzień, wyraża to, co czujesz i jakie wartości są Ci najbliższe. Zależnie od Twojego aktualnego nastroju, zawsze – lecz zazwyczaj nieświadomie – wybierasz te elementy garderoby, które odzwierciedlają Twoje samopoczucie, pragnienia i głęboko ukryte… potrzeby. Wiele informacji o tym, co dzieje się w Twoim wnętrzu, zawiera się w elementach założonych na poszczególne strefy ciała, w kolorystyce i wzorze Twojej stylizacji, ilości założonych warstw ubrań, a także we wszelkich akcesoriach i dodatkach, kroju ciuchów oraz różnorodnych tkaninach i materiałach – wszędzie tam ukryta jest informacja o Tobie, Twoim życiu oraz Twoich myślach. Ta koncepcja nazwana jest psychologią ubioru. Jak więc ubiorem podkreślić swoją osobowość oraz wyjątkowość w miejscu, gdzie często ograniczana jest dress codem?

Jak ubierać się do biura?

W miejscach, gdzie panuje korporacyjna atmosfera, w biurach i oficjalnych miejscach pracy, klasyczny jest widok kobiety ubranej w białą, jedwabną koszulę, ciemną spódnicę sięgającą za kolana oraz cieliste rajstopy. Mężczyznę zaś najczęściej widzimy w eleganckim garniturze w odcieniach balansujących między czarnym a granatowym oraz w wypolerowanych, ciemnych, licowych butach. Właśnie w taki sposób postrzegamy większość osób pracujących w biznesowych i bardzo formalnych miejscach. Jak więc znaleźć i wypracować swój własny styl? Jak wyróżnić się w tłumie identycznych stylizacji, by nie złamać obowiązującego dress code’u, a jednocześnie podkreślić swoją osobowość? 

Przede wszystkim stawiaj na prostotę

Dobierając swoją stylizację biurową, niezależnie od płci, należy pamiętać o tym, że w prostocie tkwi elegancja, i na odwrót – w elegancji tkwi prostota. Chcąc wyeksponować swoje spojrzenie na świat i indywidualny styl bycia, musimy jednak wciąż zważać na charakter miejsca naszego pracy i odpowiednio dopasować do niego nasz wygląd. Nie możemy pozwolić sobie na całkowite zignorowanie dress code’u. Pamiętajmy, by ograniczyć nadmiar dodatków, zbyt jaskrawe barwy ciuchów, bądź – zwyczajnie – nieodpowiedni krój stroju do pracy w biurze. Siłą jest znalezienie harmonii między obowiązującymi regułami ubierania się, a własnym, indywidualnym stylem.

Co powiesz na to, by każdego dnia, do klasycznego ubioru biurowego, dobrać dodatkowo maksymalnie dwa akcesoria? Dwa dodatki, które będą praktyczne i funkcjonalne, a jednocześnie prezentujące się wyjątkowo szykownie.

Gustowny zegarek i… skórzana aktówka?

Dobra propozycją, oprócz eleganckiego zegarka, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn jest aktówka – torba na laptopa wykonana z prawdziwej, naturalnej, bydlęcej skóry. Klasyczny, czarny kolor skórzanej aktówki będzie idealnie komponował się w połączeniu z większością oficjalnych stylizacji do biura, prezentując się luksusowo i elitarnie. Zaś brązowy odcień torby na laptopa może okazać się ciekawym uzupełnieniem biało-granatowego, formalnego stroju.

Jakość jest najważniejsza

Odpowiednio pielęgnowane i konserwowane wyroby skórzane będą służyć nam latami, wciąż w nienaruszonym stanie. Wysokiej klasy produkty skórzane sprawią, że w miejscu pełnym podobnych osób i takich samych stylizacji, to właśnie Ty podkreślisz swoje wartości: ambicję, śmiałość, chęć podejmowania ryzyka i odkrywania świata, a także satysfakcję ze swojego życia. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here