Co roku wzrasta sprzedaż online. Z tego powodu sklep internetowy to prawdziwy must have w świecie mody. Jeśli branża fashion online ma być tą, w jakiej odniesiemy sukces, warto wdrożyć odpowiednie działania marketingowe.
Ciuszki online
Marketing modowy działa we wszystkich obszarach, gdzie porusza się klient. Ponieważ największe ruchy odbywają się w obrębie mediów społecznościowych, to tam najbardziej aktywnie poszukuje się nowych klientów. Za faworyta uchodzi Facebook, dlatego to od niego warto ruszać z kontami firmowymi. W końcu wielu naszych przyszłych klientów już tam jest. Na firmowym koncie trzeba postawić na wartościowy content. Era komunikacji poprzez infantylne emotki na szczęście szybko minęła. W jej miejsce pojawiły się treści, które powinny zainteresować dość szerokie grono odbiorców. Miarą sukcesu tekstu jest to, ile osób chce się nim podzielić ze swoimi znajomymi. Facebook to również idealne miejsce do prowadzenia dyskusji. Messenger stał się szybszy i bardziej przystępny niż mail, dlatego warto postawić na szybką i sprawną komunikację również przez ten komunikator.
Dla miłośników pięknych zdjęć
Branża modowa nie istnieje bez atrakcyjnych sesji zdjęciowych. Ich potencjał świetnie dostrzegają Instagram i Pinterest. Ten pierwszy przy pomocy obrazów może kształtować odpowiednią filozofię marki. Dodatki takie, jak instagram shopping, czy stories z przekierowaniem do strony można doskonale wykorzystać. Dalekie zasięgi to realny zysk i to bez specjalnego inwestowania w reklamę. Marketing modowy idealnie wpisuje się także w założenia Pinterestu. Nie bez powodu serwis jest uważany za prawdziwą skarbnicę inspiracji, która jednocześnie w bardzo skuteczny sposób potrafi pozycjonować naszą witrynę. Gdy celujemy w młodsze pokolenie, znajdźmy je na Snapchacie.
Opowieść o marce
Większa świadomość marki to cel, jaki stawia sobie wielu przedstawicieli branży modowej. Do takich wyzwań warto założyć bloga. Doskonale przyda się do skutecznego pozycjonowania strony. Dzięki unikatowej treści, odpowiednim słowom kluczowym i właściwej budowie artykułu content szybko poszybuje w górę w organicznym wyszukiwaniu. Marketing modowy podpowiada, że przy pomocy bloga można skutecznie zbudować ekspercki wizerunek. W artykułach warto nienachalnie zachęcać do zakupów sugerując konkretne inspiracje. Czytelnicy lubią podpowiedzi, co obecnie jest na topie oraz jakie trendy warto śledzić. Blog można umieścić na stronie internetowej, jak również w mediach społecznościowych. W tej drugiej opcji często wpisy pojawiają się nieco skrócone w porównaniu do tekstu oryginalnego.
Dopóki zainteresowanie social mediami nie maleje, warto eksplorować to środowisko. Świetnie poruszają się w nim influencerzy, będący prawdziwymi modowymi guru dla swoich followersów. O ich sympatię również warto zawalczyć. Wystarczy jedna wzmianka na temat nowej marki lub produktu, aby ruszyła lawina udostępnień i przychylnych opinii.